In de spotlight: concept-store ‘de kast’ @ Utrecht

de kast utrecht

Een tijdje geleden liep ik door het centrum van Utrecht waar mijn blik viel op een bord met de tekst “shop-in-shop, conceptstore de kast”. Yess! Sinds ik zo’n twee jaar geleden voor het eerst een conceptstore binnen liep was ik verkocht. Je kunt zien dat de producten met vakmanschap en liefde voor ambacht zijn gemaakt. Het zijn producten met een verhaal, ontstaan vanuit een passie, of meegebracht vanuit verschillende culturen. Ze wekken vaak een soort verlangen in me op, de drive om zelf ook iets moois maken.

de kast utrecht

de kast
In september 2014 heeft de kast haar deuren geopend. Marloes, de eigenaresse zorgt voor een mix aan unieke producten en waarborgt dat het assortiment toch bij elkaar en de totale sfeer past. En dat is haar gelukt! Je vindt er zowel kleding, tassen, sieraden, sjaals, hoeden, als keramiek en schilderijen, terwijl de balans evengoed evenwichtig en prettig is. Wat ik ook erg leuk aan deze winkel vind is de brede verzameling aan materialen en structuren. Je ziet leer, vilt glaswerk, keramiek, textiel en metalen terug in de producten en in de winkel.

Locatie
Wil je een bezoekje brengen aan deze conceptstore? In hartje centrum, in een zijstraat van de Oudegracht, is de winkel gevestigd aan de Zakkendragerssteeg 13 te Utrecht. Ook heeft de winkel haar eigen website:
www.dekastutrecht.nl

de kast utrecht

Geef een reactie

