Trendwatching Blogevent | Trends 2015

IMG_2255.JPG

Blogevent fonQ
Precies een week geleden stond ik in het hoofdkantoor bij fonQ. Samen met 24 andere interieurbloggers was ik uitgenodigd om aan het blogevent van fonQ deel te nemen. Bloggers die ik al eerder ontmoet heb, maar ook onbekenden voor mij, hoewel ik van sommigen hun blog wel eens tegen gekomen ben. Een leuke variatie dus!

Na een korte kennismaking, een stukje geschiedenis van fonQ en waardevolle tips van blogcoach Kisten Jassies was het woord aan Zuiver. Zij vertelden over hun nieuwe merk Dutchbone; een merk dat zich typeert met bijzondere dessins, natuurlijke materialen en kleuren. Producten geïnspireerd door- en ontdekt tijdens het reizen. Het is een merk dat past bij een nieuwe trend voor vólgend jaar.

Stylingopdracht
Deze inspirerende dag werd afgesloten met een stylingopdracht. Met als doel trends voor 2015 te mixen tot een persoonlijke stijl die bij ons als interieurblogger past. Blogger Seline heeft uiteindelijk de opdracht gewonnen (klik op de link om haar stylingfoto te zien). Toch is mijn naam als tweede genoemd! Wat een aangename verassing was dat zeg! Bedankt! :D

Interieurtrends 2015
Explore & Discover – een trend waarin natuurlijke materialen te zien zijn, levendige kleuren zoals rood- en groentinten, souvenirs van verre reizen, handgemaakte eerlijke producten met een verhaal, producten met een ziel.
Nordic – Een trend dat al een langere tijd gaande is, maar waar we nog lang niet op uitgekeken zijn. Deze wordt gekenmerkt door Scandinavische invloeden, lichte tinten blauw, grijs en wit, veel structuren en blanke houtsoorten, een tikkeltje stoer en strak design maar toch ook wat organische vormen.
Coppermania – Ook deze trend blijven we terug zien in 2015. Metaalsoorten en met name koper zijn nog lang niet weg te denken. Hoewel deze trend vaak wel gecombineerd wordt met beton en hout, valt het mij op dat een mix met in elkaar verzonken materialen (porselein-hout of hout-beton) in één product toch nog een beetje achter blijft. Ik hoop daarom dat we dat de komende maanden veel meer terug gaan zien!

Bedankt allemaal! Het was super om er bij te mogen zijn en jullie allen te leren kennen.

5 gedachtes over “Trendwatching Blogevent | Trends 2015

    • Jullie ook bedankt voor de uitnodiging Marcella en Tessa! Met mooie meubels en accessoires is styling al het halve werk ;D Ik vond het ontzettend leuk om te doen!

      Like

Geef een reactie

