Before & after: vintage rotan stoel

Before &  After: vintage rotan stoel

Woehoo! Terwijl ik vorige week door de stad fietste om boodschappen te halen viel mijn blik op deze rotan stoel, hij stond langs de straat met de tekst “GRATIS”. Ik kon mijn ogen niet geloven! Ik zocht namelijk al een tijdje naar een stoel zoals deze, maar doordat rotan weer in de mode is betaal je daar op Marktplaats de hoofdprijs voor. Voor de eigenaar was de stoel overbodig geworden, maar gelukkig kreeg hij nog een kans om gered te worden voordat hij bij het grof vuil belandde. Dolgelukkig met mijn vondst heb ik de stoel achterop mijn fiets gezet en hem mee naar huis genomen.

Makeover
Ik heb de stoel opgeknapt en hem een likje verf gegeven. Zie hier het verschil:

Before After: vintage rotan stoel

Finishing touch
Om rotan iets knusser te maken kun je het afstylen met leuke kussens. Gebruik verschillende structuren om een speelser effect te krijgen en om grote gevlochten oppervlaktes van de zitting en rugleuning te onderbreken.

De mooie gebreide kussens heb ik besteld op Otto.nl. Ze zijn ook verkrijgbaar in petrol, mosterdgeel, bruin of (zoals hierboven op de foto’s) in beige/naturel. (Klik hier voor een directe link).

Het andere kussen is een van mijn eigen DIY-projecten die ik binnenkort op mijn blog zal plaatsen.
Before after: rotan stoel, kussens Otto + DIY dye kussen

Geef een reactie

