Create your own little desert

Fascinerend om te zien vind ik ze. Mét of zonder gekke uitstulpsels, gedraaid, wel of geen bloemen, maar altijd voorzien van akelige stekels ;) Ik heb het over cactussen!

Toen ik vandaag een tuincentrum in liep viel mijn oog op lage schalen met een soort mini woestijntje erin. Ik heb een paar leuke exemplaren cactussen uitgezocht (daarmee meteen mijn vingers een acupunctuurbeurt gegeven) en ben op zoek gegaan naar een mooie schaal. Hiervoor ben ik naarde kringloopwinkel gegaan. Ik was eigenlijk op zoek naar een zilverkleurige, liefst ouderwetse springvorm, maar die kon ik helaas niet vinden. Wel vond ik iets anders dat eigenlijk nog beter bij mijn smaak past, namelijk deze mooie koperen schaal.

Image

Het zat vol met deukjes en was behoorlijk mat, maar na een poetsbeurt met

azijn, bloem en zout heeft de schaal zijn mooie glans teruggekregen. Ik ben zo blij dat ik hem toch gekocht heb, het is echt een stukje kringloopgeluk! Juist de deukjes en grauwigheid door het niet geheel oppoetsen van het koper geven de schaal echt karakter.

Image

De schaal is voorzien van een stalen schakelketting waarmee je hem op kan hangen. Hoewel ik dit stoere accent erg mooi vind, was ik eerst van plan het er af te halen. Ik wilde hem namelijk niet ophangen, maar op tafel zetten. Ik heb uiteindelijk besloten de ketting te gebruiken als onderdeel van mijn mini-woestijntje en het resultaat mag er zijn!

Image

Geef een reactie

