Interieurtrends 2014

TROPICAL BOTANIC – METALS – NEW TRENDING COLORS

Afgelopen week heb ik veel accessoires gespot die perfect aansluiten op de interieurtrends van deze zomer. Van de leukste items heb ik foto’s gemaakt en deze heb ik vervolgens verwerkt in 3 moodboards die elk een unieke trend weergeven:

TROPICAL BOTANIC
Trend 2014: tropical botanic  | Copyright ©Sas' Styling Blog
Botanische prints met patronen van bladeren en bloemen zijn al een tijdje te zien in onder andere de fashion industrie, aangevuld met grappige graphics van dieren. Deze trend zet zich vrolijk voort en nu zien we ook veel prints met tropische vissen, vogels, flamingo’s en andere dieren terug in de wereld van interieur. Diverse tinten groen, frisse kleuren zoals oranje, geel, roze en subtiele rood accenten voeren in deze trend de boventoon. Een erg mooi contrast in combinatie met basiskleuren grijs, taupe en beige. Daarnaast zijn bamboo en gevlochten manden een uitstekende match om deze look compleet te maken. Deze trend is een absolute aanrader om alvast in de vakantiesfeer te komen!

METALS
Trend 2014: metals  | Copyright ©Sas' Styling Blog
Koper, chroom en goud blijven we deze zomer zien en dit gaat de komende maanden mogelijk worden aangevuld met messing en gekleurde metallics. Meer variatie dus! Het glimmende materiaal straalt luxe uit en het is goed te combineren met een industriële interieur door de mooie mix van grove structuren (hout en beton) tegenover de gepolijste metalen.

NEW TRENDING COLORS
New trending colors 2014 | Copyright ©Sas' Styling Blog
Het kleurenpalet met pastels wat vooral uit zoet roze, geel en mintgroen bestaat, wordt aangevuld met minder lieflijke, grauwere tinten. Ook valt het mij op dat er nu veel meer paarstinten in de winkels te vinden zijn, al dan niet met een “dip dye” kleurverloop.


Bovenstaande artikelen heb ik gevonden in woonmall Villa Arena bij de volgende winkels: Goossens – wonen & slapen | Piet Klerkx – wonen, slapen, design | Woonfabriek

Ben je specifiek op zoek naar een van de items uit mijn moodboards, laat dan een berichtje achter. Dan laat ik je weten bij welke winkel je het precies kunt vinden. Ik ben ook erg benieuwd wat je van mijn moodboards- en bevinden vindt en wat jou is opgevallen binnen de laatste woontrends!

2 gedachtes over “Interieurtrends 2014

  1. Pingback: Villa Arena: alles voor je interieur onder een dak! | Sas' Styling blog

  2. Pingback: Eerste masterclass Villa ArenA Blog-Event | BlogTodayBlogToday

Geef een reactie

